neděle 12. prosince 2010

Marokánky

Tenhle víkend jsem pekla marokánky. Recept na ně mám od babičky, nejsou to ty klasické marokánky co prodávají všude, jsou menší, měkčí, chutnější a ráda se s vámi podělím o recept (je jen na jednu dávku a z té je tak 20 malých marokánek):



Ingredience:
250 ml smetany
8 dkg cukru
2 dkg hladké mouky
10 dkg kandované pomerančové kůry
10 dkg jiných dobrůtek (mandlí, ořechů, rozinek, ananasu,.....já použila jen mandle a rozinky)
čokoládová poleva (někdo si dělá vlastní, já použila kupovanou)

Mléko, mouku a cukr svaříme, vznikne hustá hmota a do té přimícháme na drobno nakrájené ořechy a ovoce (u mandlí je třeba sloupnout slupku, jde to lépe, když je na chvíli ponoříte do hodně horké vody, slupka povolí), společně svaříme a odstavíme. Na plech pokrytý pečícím papírem klademe z vytvořené hmoty kopečky (není třeba dělat placičky, ty se vytvoří pečením) a dáme péct asi na 200 stupňů.


Když jsou marokánky dozlatova, vyndáme je z trouby, necháme vychladnout a pak spodní stranu natřeme čokoládovou polevou.



Dobrou chuť přeje Flabgee!

9 komentářů:

  1. Jéé uplně jsem na ně dostala chuť! :) určitě vyzkouším, díky za tip !! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ehm...na pohled teda moc lákavě nevypadají! :-D :P To ale nic neříká o jejich chuti, že... ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. suhlasim s JAKUBOM:) ale urcite by som ich ochutnala:)

    OdpovědětVymazat
  4. hm vyzera to zaujimavo!


    www.juliettefashion.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. mmmm to mi připomíná, že máme marokanky ve špajzu :D hned si jdu po jednu :)))

    OdpovědětVymazat
  6. noom! Tech se muzu ujist! Sikulka jsi!

    OdpovědětVymazat
  7. Nevim, úplně přesně, na co se ptáš, jestli na to, co mám ráda, nebo na to, co je na fotce. Na fotce sou marokánky a makaronky jsem nikdy neochutnala :)

    OdpovědětVymazat