pátek 30. listopadu 2012

Jak se nejlépe vypořádat s PMS

Trochu zvláštní téma pro článek co? Já toto období prožívám různě. Někdy ani nevím, že se se mnou něco děje a jindy mám příšerné bolestí a náladu, že jsem fakt na zabití. Zrovna jsem prožila snad vůbec to nejhorší PMS co jsem kdy měla, tak jsem se rozhodla podělit se s vámi o mé zkušenosti a metody, jak se s touto nepříjemnou věcí vypořádat.

1.Prevence
To je velmi důležitý bod. Když víte, že se to každým dnem blíží, dbejte na teplé oblečení a hlavně přikrytá záda. Když jsem byla mladší, nesnášela jsem nátělníky, měla jsem zafixované ty hnusné bílé nátělníky, co nám maminky zastrkávaly do ještě hnusnějších béžových punčocháčů. Jednou jsem si zažila fakt peklo, když jsem šla z tanečních a pod volným kabátek jsem měla jen krátké tílko, ofoukly mi záda, druhý den jsem to dostala a myslela jsem, že umřu. Pak jsem si nakoupila krásná dlouhá tílka  a dnes už bez nich (kromě veder v létě) nevylezu z domu. V zimě jsou super i dlouhé cardigany.



2.Varování
Tento bod je libovolný. Jestli myslíte, že to není nutné, tak nikoho nevarujte, ale pokud jste, stejně jako já, během PMS protivní jako pr**l, tak vám radím, abyste varovali své okolí. Třeba přítele by mohlo překvapit až na něj budete křičet, že vám odkryl peřinu a že vás vůbec nezajímá, že to bylo omylem (true story).

3.Zateplení
Nic není lepší než teplo, a to zvenku i zevnitř. Já používám svojí růžovou láhev, do které se naleje horká voda a ona vydrží hřát několik hodin. Přímo k ní byl v balení i ten krásný růžový svetřík, aby láhev ze začátku nepálila moc. Mám tyhle láhve dvě. Když je bolest snesitelná, tak mám jen jednu na břiše a když je bolest větší, mám jednu i na bedrech. Já jsem svoje láhve koupila na naoko.cz, ale maj je na spoustě jiných stránek. A zevnítř zahřívám vždy nějakým dobrým čajem.  Když ani to nepomůže, musí pomoct ibalgin, i když prášky jsou vždy až to poslední po čem sahám.
Varování: Nevím proč, ale není dobré mokré teplo. Jestli si chcete břicho zahřát teplou prchou, nedělejte to, je to pak ještě horší.


4.Příjemná atmosféra
V tomto období je nejlepší mít kolem sebe prostředí, které ve vás vyvolává co nejméně stresu, nebo nejlépe stres žádný. Já mám nejradši svůj gauč, teplou deku, něco dobrého k jídlu a k pití a nějaký oddechový film (Bridget Jones je klasika).


























A jak vy se vyrovnáváte s PMS?

7 komentářů:

  1. Já to naštěstí tolik neprožívám, ale dřív jsem trpěla, čehož mě naštěstí zbavily prášky :).

    OdpovědětVymazat
  2. ja jsem tyhle stavy nastesti nikdy nezazila..takze nemuzu prispet s zadnymi tipy..mozna jen, zkousela jsi antikoncepci? :-) ta tohle vetsinou absolutne odstrani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Antikoncepci beru už pět let a nic moc se nezměnilo. Sice se tyhle stavy zpravidelnily, tak mě to aspoň nepřekvapí, ale bolesti a nálady jsou stejné.

      Vymazat
  3. Tak to je moc zajímavý článek.:) jsem tvůj nový pravidelný čtenář!

    OdpovědětVymazat
  4. super článek, musím říct, že mě se to hodně zlepšilo, co beru antikoncepci, ale jinak má každý své způsoby, že?! Třeba jedna moje kamarádka nedá dopustit na zmrzlinu :D To já bych se asi pozvracela! Jinak mě třeba hodně pomáhá právě teplá sprcha, horká polévka a samozřejmě spánek. Prášky zásadně nezabírají :-/

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem na jaře, v létě i na podzim v pohodě, maximálmě mě první den trochu pobolívá břicho, ale v období zimy je to hrůza, mám 2-3dny dost velké křeče. Antikoncepce mi na to taky nezabrala)

    OdpovědětVymazat
  6. Já vždycky trpím hroznýma bolestma břicha a v zádech až mám hrozný křeče:/ Dělám to samý co ty, vždycky si uklidím pokoj, ustelu si a dívám se v dece v dlouhým domácím svetru a s čajíčkem na seriály:)
    btw nechceš follow navzájem?:)

    OdpovědětVymazat