sobota 5. ledna 2013

Jillian Michaels 30 day shred

Jsem si jistá, že jste o tomhle cvičení slyšeli už hodně, ale nedávno jsem si tím také prošla, tak jsem se rozhodla vám napsat i svůj názor. Navcí teď je po Vánocích a myslim, že sposta z vás by uvítala, kdyby nějaké to kilo zmizelo.


O co jde?
Je to cvičení na 30 dní. Obsahuje tři levely a každý z těch levelů cvičíte 10 dní. Samotné cvičení je 20 minut, ale s instrukcemi a vším tím povídáním okolo vám to zabere cca půl hodiny. Asi vám přijde zvláštní (stejně jako mně předtím), jak může člověk cvičit jen 20 minut denně jeden měsíc a mít nějaké výsledky. Jde o to, že cvičení je extrémně efektně sestavené tak, aby tělo spalovalo hned od začátku (ne po 30 minutách jako je tomu u jiných cvičení). Střídá se pořád dokola několik minut kardia a několik minut posilování. Sama Jillian ve videu vysvětluje, že právě proto, že cvičíte každý den a tělo nedostane ani den odpočinku, tak se vaše tělo dostane do stresu, adaptuje se, a tím se vaše tělo mění, vykukujou svaly a hubnete. Jsou vždy dvě verze cviků, jedna lehčí a jedna těžší. K samotnému cvičení potřebujete jen nějaké pohodlné sportovní oblečení, boty y čínky (dají se nahradit třeba flaškami vody, ale s činkami je to lepší).

Jak to probíhalo u mě?
Hned na začátek se musím přiznat, že se mi nepodařilo to celé zacvičit na 30 dní. Zacvičila jsem to za 33 dní, tři dny jsem cvičení prostě nezvládla. Když jsem měla den, že jsem byla od rána ve škole, po škole jsem šla dvě hodiny chodit na páse (jsem instruktorka k2 hikingu) a přišla jsem domů totálně vyčerpaná v půl 9, tak už jsem prostě neměla sílu jetě půl hodiny cvičit. Ale snažila jsem se to dodržovat jak to šlo. U cvičení máte šanci cvičit lehčí a těžší verzi, já to kombinovala, někdy těžká verze byl v pohodě, ale některé cviky se nedaly zvládnout, tal jsem cvičila lehčí. Jsem zvyklá cvičit, takže jsem vydržela celých 20 minut vkuse bez přestávky. Největší problém nastal hned třetí den. Po dvou dnech cvičení mě tak bolelo tělo, že jsem nemohla ani sejít schody, natož abych se dorazila dalším posilováním. Řikala jsem si, že to vzdám, ale brácha mi vynadal, pustil mi motivační video sestřihané z Rockyho (:D:D:D) a stál nade mnou dokud jsem to nezacvičila. Překvapivě se svaly zahřály, cvičení bylo v pohodě a čtvrtý den mě už vůbec nic nebolelo. Největší skok v obtížnosti čekejte mezi levelem 2 a 3. Level 1 a 2 jsou celkem ok, ale 3, to je zabiják.


Výsledky
Teď byste asi čekali fotku před a fotku po. Nedočkáte se jich! Moje postava má k dokonalosti dost daleko a ani fotka po neni materiál ke zveřejnění. Nicméně výsledeky určitě byly, hlavně na břiše. Břicho bylo po cvičení mnohem plošší a vylezly svaly, o kterých jsem ani nevěděla. Na zbytku těla jsem žádnou výraznou změnu nepozorovala. Výsledek by byl i větší, kdybych se víc hlídala s jídlem. Já normálně jim zdravě, nejim omáčky, ani nic takovýho, ale zas že bych si počátala nutriční hodnoty a nesnědla ani kostku čokolády, to taky ne.

Závěr
Byla to pro mě určitě zajímavá zkušenost, cvičení mě fakt bavilo a budu v tom i pokračovat (ne každý den, ale pár dní v týdnu rozohodně). Jestli váháte, tak do toho určitě jděte, minimálně nějaké výsledku uvidíte určitě a budete ze sebe mít lepší pocit.


13 komentářů:

  1. tiež som shred cvičila a dala som to za tých 30 dní nejak len ma to moc nebavilo lebo mi to potom prišlo už úplne ľahké :D tak som teraz začala s insanity a to je riadny zabiják :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem si řikala u prvního levelu, ale ten třetí už pro mě tak lehký nebyl. Taky chci časem zkusit něco těžšího :)

      Vymazat
  2. Já jsem si ho stáhla na začátku prázdnin a nakonec se k tomu vůbec nedostala :D. Teď se pokouším cvičit tak nějak sama a až toho zvládnu víc, zkusím to. Přece jenom jsem četla, že to není pro lidi, kteří nejsou zvyklí cvičit a to přesně jsem já :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta lehčí verze se většinou dá, určitě to zkus :)

      Vymazat
  3. Kéž bych se taky dokázala donutit, v létě zas budu bručet, že jsem necvičila a v plavkách nevylezu :D

    (dobré sportovní botky:))

    OdpovědětVymazat
  4. já jsem s břichem spokojená, potřebuju hlavně něco udělat se stehnama. A když píšeš, že jsi viděla změnu jen na břiše.. no.. pokračovat budu a uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám podobný problém, právě proto jsem nezveřejňovala fotky. Doufala jsem, že se změní moje stehna... :D

      Vymazat
  5. Hergot, já si na začátku roku taky slíbila pravidelný workouty, jenže ... byla jsem nemocná, pak zase líná atd. Bože, nejhorší je se k tomu dokopat, pak už to jede. Potřebuju dycky asi ránu pěstí. :D Taky sleduju! xoxo

    OdpovědětVymazat
  6. už jsem s tím cvičením začínala 2x a vždy jsem vydržela tak měsíc..takže by do třetice všeho dobrého? :D jinak obdivuji, že si vydržela až do konce! (:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nebýt bráchy, tak bych to taky nevydržela :D

      Vymazat
  7. Ak sa môžem spýtať, je to nejaké video alebo nejaká kniha alebo podľa čoho si to cvičila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to video a je ke zkouknutí na youtube. Stačí zadat ten název a na youtube jsou zvlášť level 1, 2 a 3. :)

      Vymazat